Veelgestelde vragen
Op deze pagina beantwoorden we vragen die ons regelmatig gesteld worden. Heb je een vraag? Kijk dan eens of het antwoord hieronder al terug te vinden is. Op deze manier heb je antwoord op jouw vraag zonder te hoeven wachten!
Wordt jouw vraag hieronder niet beantwoord? Neem dan contact met ons op via info@zoezoo.nl of het contactformulier op deze pagina.
Bestellen
Webshop
Ga naar de winkel pagina op deze website.
- Zoek de gewenste producten en plaats deze in de winkelmand. Soms zul je eerst de gewilde variant moeten selecteren (zoals het gewenste gewicht of de gewenste kleur).
- Voeg, indien gewenst, meer producten toe aan de winkelmand
- Ga naar de winkelmand pagina via het tas-symbooltje bovenaan de pagina
- Controleer je bestelling. Voeg indien gewenst nog extra aantallen toe of verwijder producten uit de winkelmand
- Kortingsbon? Voeg de kortingscode toe via de mogelijkheid boven het totaal-overzicht
- Klik op ‘doorgaan naar afrekenen’.
- Vul je gegevens in en selecteer je betaalmethode. Controleer altijd je gegevens goed!
- Ga door naar betalen, volg de instructies op het scherm.
- Is de betaling succesvol? Dan is jouw bestelling geslaagd. Je ontvangt een bevestiging via e-mail.
Je kunt een kortingsbon op 2 manieren gebruiken. In de winkelmand heb je de optie de code in te vullen en te gebruiken via knop ‘waardebon toepassen’. Ook op de afrekenpagina heb je de mogelijkheid om een kortingscode in te voeren, je vindt deze mogelijkheid in het bestellingsoverzicht.
Een kortingsbon is (tenzij anders vermeld) niet geldig op aanbiedingen en verzendkosten. Soms zijn bepaalde artikelen uitgesloten. Voor informatie over een specifieke kortingscode kun je een e-mail sturen naar info@zoezoo.nl
In veel gevallen: ja. Wij hebben verschillende leveranciers met een groot assortiment. Mocht je dus een product zoeken dat wij niet standaard hebben is er dus een grote kans dat wij dit wel kunnen bestellen. Het beste kun je informeren via info@zoezoo.nl.
Wij kunnen o.a. aan het hele Carnis, Nature Dog Food & Hunter assortiment komen, alsmede veel verschillende merken KVV/diepvriesproducten.
Zoek je een product van deze merken dan kunnen wij, als het bij de leverancier leverbaar is, dit voor je mee laten komen.
Als je voor regiobezorging gekozen hebt kun je de bestelling verwachten op de datum die tijdens het bestellen vermeld stond.
*Het is mogelijk dat we bij onvoorziene omstandigheden, zoals bijvoorbeeld een storing in de webshop of bij PostNL, de bestelling later wordt verzonden. We zullen altijd de bestelling zo spoedig mogelijk verzenden. We kunnen meer dan 99,9% van alle bestellingen op tijd verzenden!
De verzendkosten hangen af van de bestelling en de gekozen levermethode.
Kies je voor verzending via PostNL en is jouw bestelling minder dan €10,- waard? Dan zijn de verzendkosten €7,95. Plaats je een bestelling met een waarde tussen €10,- en €69,- dan zijn de verzendkosten €5,95. Bestellingen boven €69,- verzenden we gratis.
Kies je voor regiobezorging (alleen mogelijk in onze bezorgregio) dan wordt een bestelling met een waarde vanaf €25,- gratis thuisbezorgd. Voor bestellingen met een waarde lager dan €25,- vragen we €3,95 bezorgkosten.
Per 1 januari 2025 veranderen de tarieven voor regiobezorging. Bekijk de nieuwe tarieven hier.
Afhalen is op afspraak mogelijk en gratis.
Ja, wij hebben een afhaalpunt in Sevenum. Hier is het mogelijk jouw bestelling te komen afhalen. Dit kan alleen op afspraak. Wij hebben geen voorraad op de afhaallocatie dus vrije inloop is niet mogelijk.
Wij bezorgen ook heel voordelig in de regio (gemeente Peel en Maas, Horst aan de Maas, Venray en Venlo en de plaatsen Reuver en Swalmen). Voor meer informatie kun je deze pagina bekijken.
Diepvriesproducten worden NIET met PostNL verzonden! We weten dat sommige andere webshops dit wel doen, deze gebruiken dan vaak koelelementen. Wij hebben bewust de keuze gemaakt dit niet te doen. Het is te riskant, we kunnen niet garanderen dat de diepvriesproducten koud genoeg blijven. Wanneer diepvriesproducten niet koel genoeg bewaard worden kan dit grote gevolgen hebben voor de kwaliteit. Wanneer een pakket vertraging oploopt of lang in een warme vrachtwagen/bus zit zullen de producten te veel opwarmen.
We kunnen wel diepvriesproducten aan huis leveren met onze regiobezorgservice. Dit is enkel mogelijk binnen de bezorgregio (Gemeente Venray, gemeente Horst aan de Maas, gemeente Peel en Maas, gemeente Venlo en de plaatsen Reuver en Swalmen). We komen dan tijdens onze regioroute (op donderdagavond tussen half 7 en 9, incidenteel vervalt er een route of is deze op een andere dag). We bezorgen in eigen beheer en de diepvriesbestellingen worden in themoboxen meegenomen. Daarnaast plannen we diepvriesbestellingen altijd als eerste in zodat ze zo kort mogelijk onderweg zijn. Dat wil zeggen dat een diepvriesbestelling of aan het begin van de route staat óf later op de route ingepland wordt, maar dat we dan tussendoor een tussenstop maken bij het magazijn. Zo zijn de producten nooit lang onderweg en blijven ze goed koud.
Daarnaast kunnen diepvriesbestellingen op afspraak worden afgehaald bij ons afhaalpunt in Sevenum. Let wel op: dit is enkel op afspraak, we hebben hier niet standaard voorraad liggen! Voor het maken van een afhaalafspraak neem je contact met ons op. Het is mogelijk dat er niet elke dag een afhaalmogelijkheid is.
Zodra de bestelling bij ons ontvangen is wordt automatisch een bevestigingsmail verzonden. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan eerst of de mail in de spam terecht gekomen is.
Wanneer dat niet het geval is kun je contact met ons opnemen via info@zoezoo.nl.
Is er geen betaling afgeschreven? Dan is de bestelling niet gelukt. Neem contact met ons op of plaats de bestelling opnieuw.
Indien je bij een bestelling het verkeerde adres hebt ingevuld vragen we je dit zo snel mogelijk door te geven. Als het pakketje nog niet verzonden is dan kunnen we het adres nog aanpassen. Als het pakketje al verzonden is kunnen wij helaas niets meer doen. Het invullen van het juiste adres is je eigen verantwoordelijkheid.
Indien de bestelling in korte tijd 2x bij ons binnenkomt (en dus ook dubbel wordt betaald), zullen we contact met je opnemen om te controleren of dit de bedoeling is.
Is het niet de bedoeling? Dan zullen we één van de bestellingen annuleren. Je krijgt hiervoor dan het geld terug.
De andere bestelling zullen we gewoon verwerken en verzenden.
Je hebt de bestelling dan één keer betaald en zult deze één keer ontvangen.
Indien we het vermoeden hebben dat de bestelling bewust dubbel geplaatst is wordt de bestelling verzonden. Bijvoorbeeld als er veel tijd zit tussen het binnenkomen van de eerste en de tweede bestelling. In onze ervaring betekend dit bijna altijd dat de bestelling bewust dubbel is geplaatst. Doordat we dan geen navraag doen gaat het verzendproces veel sneller: je ontvangt jouw bestelling dan zonder vertraging door de communicatie.
Was het toch niet de intentie om de bestelling dubbel te plaatsen? Neem dan zo snel mogelijk nadat je voor de tweede keer betaald hebt contact met ons op. Dan kunnen we deze bestelling alsnog annuleren. Is de bestelling al verzonden? Dan kun je deze volgens het reguliere retourproces retourneren.
PostNL zal het pakket bij je thuis proberen te bezorgen. Als je niet thuis bent kan het zijn dat het pakket bij de buren wordt afgegeven. Ook is het mogelijk dat het pakket naar een PostNL punt gebracht wordt. Via de PostNL app kun je bezorgvoorkeuren instellen, als je deze hebt ingesteld zal PostNL proberen het pakket volgens deze voorkeur de bezorgen.
Als het pakketje naar een PostNL punt gebracht wordt kun je het daar afhalen. Het pakketje blijft daar 7 dagen liggen. Als het pakket dan niet opgehaald is komt het pakket retour naar ons. We kunnen de bestelling dan opnieuw verzenden tegen nieuwe verzendkosten of de bestelling kan worden afgehaald (mail ons in dat geval voor een afspraak)
Als je niet thuis bent wanneer wij zelf het pakket via regiobezorging komen bezorgen vragen wij je dit ons van te voren te laten weten. We zullen dan een week later komen of je kunt ons een veilige plek doorgeven om het pakket achter te laten, zoals achter een poort of in een pakketkluis (mits groot genoeg). Dit is op eigen risico, kies een veilige plek, niet zichtbaar vanaf de straat en droog indien het regent. Zorg ervoor dat je de producten tijdig binnen kunt halen. Diepvriesproducten laten wij in de zomer nooit buiten achter. Als je een veilige plek wilt doorgeven kun je dit als opmerking bij je bestelling zetten of doorgeven via info@zoezoo.nl Zorg ervoor dat de instructies duidelijk zijn zodat we het pakket op de juiste plaats achter kunnen laten. Mocht je niet thuis zijn op het moment van levering en is dit niet vooraf doorgegeven dan kunnen wij de volgende bezorgdatum opnieuw komen bezorgen. Houd er rekening mee dat als wij niemand aantreffen wij voor de nieuwe bezorgpoging €3,95 bezorgkosten rekenen, de bestelling kan ook (op afspraak) afgehaald worden.
Neem contact met ons op via info@zoezoo.nl. Vernoem hierbij jouw bestelnummer.
Bij een verkeerd geleverd product:
Laat ons weten welk product je ontvangen hebt en welk product ontbreekt (indien van toepassing). Voor het verkeerd ontvangen product ontvang je een retourlabel. We zullen het ontbrekende product, indien mogelijk, opsturen.
Heb je een product beschadigd ontvangen? Dan ontvangen we graag een duidelijke omschrijving van het probleem inclusief een of meerdere foto’s.
Gaat het om transportschade (duidelijk zichtbare schade, zoals bijvoorbeeld gebroken emmertjes met snacks), dan ontvangen we hiernaast graag een foto van de doos zoals deze ontvangen is en een foto van hoe de producten ingepakt zaten. We zullen dit zo snel mogelijk voor je oplossen.
Gaat het om schade die niet aan transport te verwijten is, zoals een niet functioneel product? (Denk aan bijvoorbeeld elektrische producten die niet werken). Dan ontvangen we graag een duidelijke omschrijving en foto. We zullen deze klacht oppikken en contact opnemen met de producent. Het is mogelijk dat de producent extra informatie nodig heeft. We zullen je op de hoogte houden van het proces en de klacht zo snel mogelijk oplossen.
Het kan altijd eens voorkomen dat je een product wilt retour sturen. Je kunt een retour aanmelden binnen 14 dagen na ontvangst. Na het aanmelden van de retour ontvang je verdere instructies voor de retourzending. Meer weten? Bekijk deze pagina.
Houd er rekening mee dat de producten voor zover mogelijk in de oorspronkelijke staat en verpakking teruggestuurd dienen te worden. Als het product meer dan nodig beschadigd is zal de waardevermindering in rekening gebracht worden.
De retourkosten zijn voor jouw rekening.
We proberen altijd goede producten en service te leveren. Helaas kan het wel eens voorkomen dat er iets niet helemaal goed gaat. Een klacht zullen we altijd proberen op te lossen. Je kunt de klacht melden via info@zoezoo.nl. We waarderen het als u ons de kans geeft de klacht netjes op te lossen.
Heb je een vraag of opmerking en wil je contact met ons opnemen?
Natuurlijk is dat mogelijk!
Onze contactgegevens vindt je op deze pagina
Neem bij voorkeur contact met ons op via e-mail. Heb je een vraag of opmerking over een bestelling? Zorg dan dat je het bestelnummer vermeld. Via e-mail ben je meestal het snelst geholpen, normaal gesproken heb je binnen één werkdag antwoord.
Wil je ons telefonisch spreken? Ook dat is mogelijk. Helaas zijn we niet altijd in de gelegenheid de telefoon te beantwoorden. Dit komt door werkzaamheden, waarvoor we soms onderweg zijn of in gesprek zijn met klanten tijdens een voedingsconsult. In dat geval kunnen we de telefoon dus niet beantwoorden. Probeer het dan later nog eens of stuur een e-mail met een terugbelverzoek. Vermeld dan je naam, telefoonnummer en de reden van het telefoontje, zodat we de vast alle benodigde informatie erbij kunnen pakken.
Waar mogelijk vragen we de vraag of opmerking via e-mail door te geven, dit gaat het snelst.
In verband met de vele spam en/of oplichtingstelefoontjes die we ontvangen worden telefoonnummers die worden aangemerkt als spam niet beantwoord en bellen we niet zelf terug na een gemiste oproep.
Wellicht ben je gewend bij een webshop dat altijd jouw telefoontje direct beantwoord wordt. Vaak word er gewerkt met een callcenter. Wij hebben bewust de keuze gemaakt hier niet mee te werken en alle telefoontjes en e-mails persoonlijk af te handelen, zodat we direct de juiste informatie door kunnen geven.
Met een proefzakje brokken kun je uitproberen of jouw hond of kat de betreffende brokken lust voordat je een grote verpakking aanschaft.
De hoeveelheden in proefzakjes zijn vooral geschikt (en bedoeld om) te proberen of jouw dier de brokken lust. Om te weten of de brokken goed vallen moet je voer gedurende een langere tijd geven. Hiervoor zijn de kleinverpakkingen in onze webshop geschikt (verpakkingen van ca 5 kg)
Van verschillende soorten brokvoeding hebben wij proefzakjes met een kleine hoeveelheid brokken ter beschikking. Deze sturen wij gratis mee met jouw bestelling.
Je kunt een proefzakje bestellen door op de product pagina van de brok te klikken op de link naar het proefzakje. Deze link vind je onderaan de beschrijving van de brokken. Je kunt maximaal 1 proefzakje van een bepaalde variant toevoegen aan jouw winkelwagen.
De proefzakjes zijn gratis. Je betaald wél de reguliere verzendkosten. Heb je nog andere producten nodig? De PostNL verzendkosten zijn bij bestellingen vanaf €10,- goedkoper en een bestelling wordt gratis verzonden vanaf €69,-
Indien er geen link onderaan de beschrijven staat hebben wij (op dit moment) geen proefzakjes van die brokken beschikbaar. Op dit moment hebben we proefzakjes van Carnis honden- en kattenbrokken, Nature Dog Food hondenbrokken & YDOLO semi-moist hondenbrokken.
Wij hebben veel natuurlijke producten in de webshop. Bijvoorbeeld gedroogde snacks. Deze snacks zijn alleen gedroogd en niet verder bewerkt. Hierdoor kan er per batch verschil in zitten.
Als voorbeeld nemen we een geitenoor, de ene geit heeft vele grotere oren dan een andere. Zo kan er verschil in de maten van de oren zitten. De meeste van deze producten worden verkocht op gewicht. Als de oren klein zijn, zitten er dus meer in de verpakking.
Of een product geschikt is voor uw huisdier kan niet zomaar beantwoord worden. Dit is vaak namelijk van verschillende factoren afhankelijk. We helpen je graag bij de keuze van een product, neem gerust contact met ons op via info@zoezoo.nl
Weet je niet waar je moet beginnen met de voeding van jouw hond? Heb je een nieuwe hond of loop je met de huidige voeding van jouw hond tegen problemen aan? En ben je opzoek naar gericht advies?
Het is mogelijk om bij ons een voedingsadviesgesprek of -consult af te nemen. Als gediplomeerd voedingsdeskundige voor honden en orthomoleculair therapeut voor honden kunnen we voedingsadvies (onafhankelijk van ons eigen assortiment) gericht op de behoeftes van jouw hond geven. Bekijk voor meer informatie de pagina voedingsadvies of onze website voor advies: Honden Voedingsdeskundige Limburg.
Bij elk product staat een beschrijving. Wellicht is het mogelijk met deze informatie een keuze te maken. Kom je er niet uit? Je kunt altijd contact met ons opnemen voor advies via info@zoezoo.nl
De houdbaarheid van een product kan verschillen. Wij houden natuurlijk de houdbaarheid van onze producten in de gaten. Indien een product te dicht bij de houdbaarheidsdatum komt zal er korting gegeven worden. Producten met een korte houdbaarheid zijn te vinden in de categorie houdbaarheidsvoordeel. De houdbaarheidsdatum wordt als er korting gegeven wordt i.v.m. korte houdbaarheid altijd vermeld.
Ja, op afspraak is het mogelijk een tuigje of truitje te komen passen. Voor een afspraak kun je een mailtje sturen naar info@zoezoo.nl
Welk speelgoed geschikt is voor een dier is natuurlijk afhankelijk van wat hij of zij leuk vind. Wij denken graag met je mee. Zeker bij honden kan het soms voorkomen dat de hond alle speeltjes sloopt. Ook dan denken wij graag mee, wij hebben bijvoorbeeld knuffels die extra sterk gemaakt zijn. Helaas bestaan er geen onverwoestbare speeltjes, dus ook deze kunnen kapot. Je kunt het beste zelf inschatten of het speelgoed geschikt is voor jouw hond of kat. Daarnaast dien je ten alle tijden op het speelgedrag van je dier te letten en sloopgedrag te voorkomen. Op sloopschade zit geen garantie. Geen enkel speelgoed is bestand tegen ruw spel, kauwen, trekken of knagen. Een honden- of kattengebit is gemaakt om een prooi te kunnen verslinden. Een knuffel of speeltje is dus nooit tegen deze kracht opgewassen indien een hond of kat de intentie heeft dit te slopen.
Voedingsadvies
Voedingsadvies & overige vragen
Ja dat kan! Bij ons kun je terecht voor voedingsadvies voor honden. We werken voor voedingsadvies onder de naam Honden Voedingsdeskundige Limburg.
Dit kan zowel voor een gezonde hond om te checken of de huidige voeding verbeterd kan worden of bij honden met medische problemen of andere complexere situaties.
Ons voedingsadvies kan zowel online als bij ons op locatie gegeven worden.
We werken op basis van de nieuwste, wetenschappelijk onderbouwde informatie.
Je vindt alle informatie over voedingsadvies op onze voedingsadvieswebsite:
www.hondenvoedingsdeskundigelimburg.nl
Je kunt voedingsadvies gebruiken voor gezonde honden én honden met medische problemen.
Via onze website www.hondenvoedingsdeskundigelimburg.nl lees je alles over de vormen van advies die we aanbieden, incl tarieven.
Productvragen, zoals vragen over de inhoud, samenstelling of verkrijgbaarheid van een bepaald product, kunnen uiteraard kosteloos aan ons gesteld worden.
Onze actuele tarieven kun je, samen met de verschillende vormen waarin wij advies aanbieden, terug vinden op onze website voor voedingsadvies: www.hondenvoedingsdeskundigelimburg.nl
Ja en nee.
Als wij deze producten in ons assortiment hebben kunnen we direct een bestelling voor je verwerken. Het is mogelijk dat we deze producten niet op locatie hebben, dan spreken we samen af hoe deze uitgeleverd zullen worden.
We werken echter absoluut niet met enkel producten uit ons eigen assortiment. Er is ontzettend veel voer verkrijgbaar en we kunnen helaas niet alles aanbieden in onze webshop. We willen een passend advies geven en daarbij ons niet beperken tot ons eigen assortiment. Soms adviseren we dus producten die we niet zelf aanbieden, omdat we denken dat deze het beste bij jouw hond passen.
Je kunt alle informatie over voedingsadvies terug vinden op onze website voor advies:
Wij werken samen met vaste bedrijven en goede doelen.
We krijgen zeer regelmatig verzoeken voor donaties voor uiteenlopende doelen: honden in het buitenland, mensen die persoonlijk weinig te besteden hebben etc. Helaas kunnen we niet op deze verzoeken ingaan: het zijn er simpelweg te veel en we hebben niet de mogelijkheid de verhalen op waarheid te controleren. Natuurlijk gooien we onze onverkoopbare producten niet zomaar weg: we werken samen met een lokale dierenvoedselbank. Zit je krap bij kas en lukt het niet om jouw hond goed te verzorgen? Neem dan contact op met een (dieren)voedselbank bij jou in de buurt. Wil je inzamelen voor een goed doel? Dat vinden we fantastisch! Helaas kunnen we hier geen bijdrage aan doen, maar we wensen je er natuurlijk wel veel succes mee.
Ben je op zoek naar sponsoring voor jouw bedrijf of evenement? We werken samen met zorgvuldig geselecteerde bedrijven voor sponsoring. Je ontvangt dan goodiebags die je uit kunt delen aan jouw klanten. Echter, de mogelijkheden zijn hierin beperkt: we bieden dit slechts aan een beperkt aantal bedrijven/evenementen. De beschikbaarheid hiervan kan wisselen. Denk je dat jouw bedrijf hier geschikt voor is? En kom je uit onze regio? Neem dan eens contact met ons op via e-mail.