Garantie

 

We vinden het verkopen van kwalitatief hoogwaardige producten belangrijk. We doen dus ook ons uiterste best om alleen producten van goede kwaliteit in ons assortiment op te nemen.

Toch kan het altijd voorkomen dat een product onverhoopt kapot gaat. Je bent wettelijk verplicht dit binnen 2 maanden aan ons te melden. In de algemene voorwaarden vind je meer informatie over de garantie.

Indien producten bij levering beschadigd aangekomen zijn of ontbreken, dien je dit binnen 48 uur aan ons te melden. Bij transportschade zullen we een retourlabel sturen zodat je de kapotte producten op onze kosten kunt terugsturen. In overleg (en afhankelijk van de mogelijkheden) zullen we een vervangend product opsturen óf het betaalde bedrag voor het product terugstorten. 

Wij doen ons best alleen de beste producten voor je uit te zoeken. Dat wil niet zeggen dat deze producten niet kapot kunnen gaan. We willen graag het volgende benadrukken:

  • Geen enkel honden- en kattenspeelgoed is onverwoestbaar. Zelfs de meest stevige speeltjes kunnen kapot. Honden en katten zijn roofdieren. Het gebit is erop gebouwd om een prooi te verslinden, inclusief botten. Je zult begrijpen dat geen enkel speelgoed hier tegen opgewassen is. Als ze het kapot willen maken, zullen ze het kapot krijgen. Speelgoed is bedoeld om mee te spelen, niet om op te kauwen of aan te trekken.  Hou altijd toezicht tijdens het spelen en stop sloopgedrag. Op speelgoed zit géén garantie. Controleer voor gebruik (en voor het verwijderen van de labels) of het speelgoed schadevrij is en of het geschikt is voor jouw dier. 
  • Natuurlijke kauwsnacks zijn een gezond tussendoortje voor de hond of kat. Geef kauwsnacks enkel onder toezicht. Er zijn  honden die gulzig eten of zich wel eens verslikken. Er kan altijd iets in de keel schieten, dat geld voor alle soorten voer en snacks. Houd altijd toezicht bij het geven van kauwsnacks. Houd goed in de gaten of de hond/kat goed kauwt en geen hele stukken doorslikt. Het voeren van kauwsnacks is op eigen risico. Je kunt zelf het beste inschatten wat geschikt is voor jouw hond of kat, afhankelijk van het formaat van het dier én het kauwgedrag. Kies snacks uit die goed bij de hond passen, houd ook rekeningm met eventuel voedselallergieën of andere gevoeligheden. Ook ervaren kauwers kunnen zich verslikken, net zoals dat bij onszelf ook wel eens gebeurt. Houd toezicht en grijp indien nodig in. Bij vragen mag je altijd contact met ons opnemen. De uiteindelijke keuze voor een kauwsnack ligt altijd bij de eigenaar. 
  • Tuigen, riemen, truitjes en jasjes zijn bedoeld om veilig te kunnen wandelen met een hond. Zorg dat je je hond leert netjes te lopen zonder in deze producten te bijten en zonder te trekken. Bij wild spel adviseren we deze producten eerst af te doen. Op bijt en sloopschade zit geen garantie. Let erop dat tijdens het gebruik de producten er ook niet langs ruwe oppervlaktes geschuurd wordt, zoals bijvoorbeeld een riem over een muur wanneer je het hoekje omloopt. Bij gebreide producten kunnen haken/lussen ontstaan als er iets aan blijft hangen. Dit hoort bij de aard van een gebreid product. Voorkom dus dat dit gebeurt. Hierop zit dan ook geen garantie. Indien een product wordt vermaakt (bijvoorbeeld om de maat aan te passen) vervalt de garantie. 
  • Verder telt voor al onze producten dat er verstandig mee omgegaan dient te worden, en dat het alleen gebruikt moet worden op de manier waarop het bedoeld is. Voor een verdere beschrijving van garantievoorwaarden verwijzen we je door naar onze algemene voorwaarden.

Klachten

 

Goede producten, goed advies en goede service vinden we heel belangrijk. We hopen dan ook dat je bestellen bij ons als prettig ervaart. Heb je onverhoopt toch een klacht? Dan horen we dat graag!

We waarderen het als je ons de kans geeft de klacht netjes op te lossen. 

Heb je een klacht? Stuur deze dan naar info@zoezoo.nl. Vermeld in je bericht je bestelnummer. Gaat het om een kapot product? Dan vragen we je hier foto’s van mee te sturen.

In sommige gevallen zullen we, om de klacht op te kunnen lossen, de klacht doorsturen naar de leverancier/producent van een product. We zullen, alvorens de klacht op te kunnen lossen, dan eerst reactie van de leverancier/producent moeten ontvangen. We zullen je hiervan op de hoogte houden. We streven ernaar om de klacht zo snel mogelijk op te lossen. 

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie.

Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr .

Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

garantie & klachten