We zijn gesloten op vrijdag 7 februari en maandag 10 februari.
Van 7 t/m 10 februari zullen we dus geen bestellingen verwerken/verzenden. Bestel je tijdens deze dagen of op donderdag 6 februari na 12:00? Dan wordt jouw bestelling dinsdag 11 februari verwerkt/verzonden.
Alles over de levering
We verzenden bestellingen via PostNL indien hiervoor wordt gekozen tijdens het plaatsen van de bestelling.
Andere mogelijkheden zijn bezorging in ons eigen beheer binnen onze bezorgregio of afhalen op afspraak. Lees daarover hier meer.
PostNL levert de bestelling thuis af. Via de PostNL app kun je gemakkelijk een bezorgvoorkeur instellen: kies bijvoorbeeld voor levering bij een PostNL punt in de buurt of laat jouw pakketje bij de buren afgeven indien je niet thuis bent.
Via de Track&Trace blijf je op de hoogte van de laatste status en het verwachte bezorgmoment van jouw pakket. PostNL maakt géén gebruik meer van briefjes in de brievenbus als het pakket niet bezorgd kon worden. Je ziet dus via de Track&Trace waar je jouw bestelling kunt afhalen.
Ben je niet thuis? Dan kan het zijn dat jouw pakketje bij de buren wordt afgegeven of naar een PostNL punt wordt gebracht. Let op, je hebt dan 7 dagen de tijd om het pakket daar af te halen. Haal je het niet op tijd op dan wordt het pakketje automatisch retour gezonden.
Let op: diepvriesproducten (zoals KVV of BARF producten) worden ENKEL via regiobezorging geleverd of ze kunnen op afspraak worden afgehaald. Deze worden NIET verzonden via PostNL omdat we de kwaliteit met een pakketzending niet kunnen waarborgen.
Bestellingen worden binnen 1 tot 2 werkdagen verzonden. Bestellingen die voor 12:00 uur bij ons binnengekomen zijn zullen we dezelfde (werk)dag verzenden*. Indien blijkt dat een of meer van de door jou bestelde producten onverhoopt toch niet op voorraad blijkt te zijn zullen we zo snel mogelijk contact met je opnemen om je te informeren over de levertijd en mogelijkheden.
* Bij onvoorziene omstandigheden, zoals bijvoorbeeld storingen in het webshop of PostNL systeem, kan het zijn dat een bestelling later verzonden wordt. Wij kunnen meer dan 99,9% van onze pakketten op tijd verzenden!
Bestellingen worden overgedragen aan PostNL. De daadwerkelijke levertijd hangt af van de snelheid waarmee PostNL het pakket bezorgd. In bijna alle gevallen ontvang je het pakket de dag na verzending. Bij vertraging blijf je op de hoogte via de Track&Trace
De verzendkosten voor verzending via PostNL zijn:
- Bestelling <€10,- €7,95
- Bestelling €10,- tot €69,- €5,95
- Bestelling >€69,- Gratis verzending
Voor regiobezorging (enkel beschikbaar binnen onze bezorgregio) gelden de volgende tarieven:
- Bestelling <€25,- €4,50
- Bestellingen <€40,- €1,95
- Bestelling >€40,- Gratis verzending
Meer lezen over regiobezorging? Dat kan op deze pagina.
Op dit moment verzenden we enkel binnen Nederland.
Wil je gebruik maken van regiobezorging? Dat is enkel mogelijk binnen onze bezorgregio: Gemeente Venray, gemeente Horst aan de Maas, gemeente Peel & Maas, gemeente Venlo en de plaatsen Reuver en Swalmen.
Zodra jouw pakket verwerkt is door PostNL ontvang je een e-mail met hierin een link naar de Track&Trace pagina. Via deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste status van jouw pakket.
Heb je de PostNL app gedownload en bestel je met een via de app geregistreerd e-mailadres? Dan verschijnt de zending ook in jouw PostNL app. Via deze app kun je ook een bezorgvoorkeur instellen, zoals standaard bezorging bij een PostNL Punt in de buurt of waar je wilt dat jouw pakketje heen gaat indien er niemand thuis is.
Het is mogelijk dat je de track&trace pagina soms pas in de avond of nacht ontvangt. De track&trace email wordt namelijk verzonden zodra het pakket door PostNL is verwerkt. Loopt het pakket vertraging bij PostNL op dan is het mogelijk dat je de track&trace pas later ontvangt. Of indien je deze link wel al ontvangen hebt de track&trace blijft staan op ‘pakket is nog niet ontvangen/verwerkt door PostNL’. In deze gevallen hebben wij het pakket wél al overdragen aan PostNL (wij maken namelijk pas een verzendlabel aan zodra een bestelling dezelfde dag verzonden wordt), maar is deze door drukte bij PostNL niet direct verwerkt.
Het kan helaas wel eens voorkomen dat een pakket bij PostNL vertraging oploopt. De kans hierop is groter in tijden van drukte (rond feestdagen/black friday, rond de uitbetaling van het vakantiegeld en (de aanloop naar) het einde van het jaar). Via de track&trace die je ontvangt zodra het pakket door PostNL verwerkt is blijf je op de hoogte van het bezorgmoment van jouw bestelling. Het is altijd mogelijk dat een pakket vertraging oploopt. Bestel dus op tijd!
Bij vertragingen kunnen wij helaas niets doen om jouw pakket sneller te laten bezorgen, wij hebben geen invloed op het bezorgproces van PostNL. We kunnen ook geen kortingen of terugbetalingen uitvoeren ter compensatie hiervan omdat de vertraging buiten onze macht ligt en het pakket nog bezorgd zal worden. Wanneer het vermoeden ontstaat dat jouw pakket kwijtgeraakt is en niet meer bezorgd zal worden zullen we (volgens de procedure van PostNL) actie ondernemen en contact met je opnemen.
Als er niemand thuis is dan zal PostNL proberen jouw pakket bij de buren te bezorgen of het pakket wordt naar een PostNL punt gebracht. Stel jouw voorkeur in via de PostNL App.
Als jouw bestelling naar een PostNL punt gebracht wordt zal jouw bestelling daar 7 dagen voor je klaarliggen. Daarna wordt het pakket automatisch retour gestuurd. Zorg dus dat je jouw bestelling tijdig ophaalt!
Via de track&trace pagina blijf je op de hoogte van de locatie van jouw pakket. Let op, PostNL doet géén briefjes meer in de brievenbus!
Heb je geen gebruik van PostNL verzending gemaakt, maar van regiobezorging? Dan zullen we proberen je telefonisch te bereiken. Lukt dat niet dan kun je de bestelling komen afhalen of kunnen we de volgende route opnieuw komen bezorgen. Je betaald in dat geval €3,95 bezorgkosten. Indien we een geschikte plek vinden is het mogelijk dat we de bestelling daar achter laten en je via e-mail hiervan op de hoogte stellen. Verwacht je niet thuis te zijn op het moment van bezorgen? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten!
Kom je er na het plaatsen van een bestelling achter dat je onjuiste gegevens hebt doorgegeven, zoals bijvoorbeeld een fout in het adres?
Geef dit dan zo spoedig mogelijk aan ons door. Vermeld het bestelnummer hierbij. Indien mogelijk passen we deze gegevens voor je aan. Als de bestelling al verzonden is kunnen we helaas niets meer doen om de gegevens aan te passen. Zorg dat je ten alle tijden je gegevens voor het afronden van de bestelling controleert.
Heb je jouw bestelling ontvangen en blijken hierin verkeerde of beschadigde producten in te zitten? Meld dit binnen 48 uur na ontvangst via info@zoezoo.nl, onder vermelding van het bestelnummer en de verkeerd/beschadigd ontvangen producten. Bij een beschadiging ontvangen we graag een foto van hoe de producten verpakt waren in de verzenddoos en een duidelijke foto van de beschadiging.
Bij een beschadigd ontvangen product of verkeerd ontvangen product zullen deze producten op onze kosten worden geretourneerd.
Afhankelijk van de mogelijkheden en wensen zullen we de verkeerd/beschadigd geleverde producten vervangen of een terugbetaling uitvoeren.
Let op: deze informatie geld enkel indien het product beschadigd ontvangen is. Raakt het product beschadigd bij gebruik? Neem dan contact met ons op. De afhandeling hangt dan af van de klacht.
We vinden recyclen & het verminderen van de hoeveelheid afval erg belangrijk.
Het is daarom dus mogelijk dat je jouw bestelling in een hergebruikte doos ontvangt. Wellicht zelfs een (om)doos van een product dat je niet eens besteld hebt! We vinden dat, wanneer een doos nog in goede staat is, het doodzonde is als deze weggegooid wordt terwijl er dan nieuwe dozen gebruikt moeten worden voor het verzenden van bestellingen. Het enige verschil met een nieuwe doos is dat er op de hergebruikte doos wellicht een bedrukking staat. En is dat erg? Nee, natuurlijk niet!
Onze pakketjes worden indien nodig opgevuld met opvulmateriaal. Dat is om te voorkomen dat producten gaan schuiven in de doos waardoor schade kan ontstaan. Ook dit opvulmateriaal is in veel gevallen hergebruikt, van leveringen die wij van onze leveranciers ontvangen en opvulmateriaal dat door klanten voor ons gespaard is. Wist je dat wanneer je plastic opvulmateriaal zoals luchtkussens of opvulfolie aantreft bij jouw bestelling dit altijd hergebruikt is? We kopen namelijk enkel papieren opvulmateriaal in omdat dit minder schadelijk is voor het milieu.
Door dozen & inpakmateriaal te hergebruiken proberen we dus de hoeveelheid afval te verminderen én kunnen we de (verzend)kosten zo laag mogelijk houden.
Binnen onze bezorgregio kunnen we de bestelling ook in eigen beheer komen bezorgen. Het is mogelijk om op deze manier ook diepvriesproducten thuisbezorgd te krijgen!
Onze bezorgregio is:
Gemeentes Venray, Horst aan de Maas, Peel & Maas, Venlo. En daarnaast de plaatsen Reuver en Swalmen.
Met regiobezorgen bezorgen we jouw bestelling zelf thuis. Het vaste moment hiervoor is donderdagavond.
Meer weten over regiobezorging? Bekijk dan deze pagina.
Het is mogelijk om op afspraak een bestelling af te komen halen bij ons afhaalpunt in Sevenum.
Dit kan enkel op afspraak! We hebben géén voorraad op onze afhaallocatie dus zonder afspraak staat jouw bestelling niet klaar.
Meer weten over afhalen? Bekijk dan deze pagina.
De eindejaarsdrukte bij PostNL vind ieder jaar plaats vanaf ongeveer (midden, soms al begin) november t/m het begin van het nieuwe jaar. Het risico op vertragingen van jouw pakket is dan groter dan gebruikelijk.
Drukke momenten
Hoewel het gehele einde van het jaar (ca november-december) drukker is dan normaal, zien we de grootste pieken in de week van Black Friday (laatste vrijdag van november) & de weken voorafgaande aan Sinterklaas & Kerst.
Bij de eindejaarsdrukte is het niet ongebruikelijk dat pakketten meerdere dagen vertraagd raken. Hou hier dus rekening mee met bestellen!
Wat kun je doen om problemen te voorkomen?
- Bestel op een dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdag (voor 12:00 uur). Dan wordt je pakket namelijk niet op een maandag overgedragen op PostNL. Maandagen zijn altijd het drukst, omdat dan alle bestellingen van het weekend worden verwerkt (bij de meeste webshops in Nederland). Er worden dus meer pakketten verwerkt dan op andere dagen, wat het risico op vertraging groter maakt.
- Bestel op tijd! Wacht niet tot de zak voer bijna op is voor je een nieuwe besteld. Hoewel een deel van de pakketten zonder vertraging wordt bezorgd, of met slechts een of enkele dagen vertraging, kan het voorkomen dat een pakket een stuk langer onderweg is dan normaal (zeker vlak voor de feestdagen). Heb je iets nodig voor Sinterklaas of Kerst? bestel dan het liefste al (begin/midden) november, zodat als het toch vertraagd er nog voldoende tijd is voor PostNL om het pakket alsnog te verwerken.
- Houd de track&trace in de gaten voor de laatste updates. Hier zie je het als PostNL jouw pakket heeft verwerkt. Pakketten worden meestal s’avonds of in de nacht verwerkt.
- Stel een bezorgvoorkeur in via de PostNL app: zo wordt je pakket direct op de plek van voorkeur bezorgd. Zo loopt je pakket geen extra vertraging op als er niemand thuis is en het de volgende dag naar een PostNL punt wordt gebracht
- Woon je in onze bezorgregio? Maak dan gebruik van onze regiobezorgservice! Hier hebben we zélf de bezorging in de hand en wordt je bestelling op de dag die staat aangegeven tijdens het bestellen bij je thuisbezorgd.
Wat als de bestelling vertraagd
Helaas kunnen we er niets aan doen om de bestelling sneller te laten bezorgen. PostNL heeft het extreem druk en kan niet altijd de pakketstroom aan. Pakketten staan soms een tijdje op karren te wachten tot ze aan de beurt zijn. Helaas kunnen we niets doen om dit te versnellen; PostNL kan niet bepaalde pakketten eruit zoeken om dit met spoed te bezorgen. Dit zou alleen maar meer vertragingen opleveren en is met de hoeveelheid pakketten ook simpelweg niet mogelijk.
Wij verzenden onze pakketten altijd zo snel mogelijk (voor 12:00 besteld, dezelfde dag verzonden*) en hebben vrijwel nooit vertragingen in ons magazijn. Zelf kun je er voor zorgen dat je altijd ruim op tijd besteld. Meer als dat kunnen we helaas niet doen.
Indien het vermoeden ontstaat dat een pakket is kwijtgeraakt door PostNL zullen we, volgens procedure van PostNL, actie ondernemen.
We kunnen géén korting bieden omdat een pakket een tijdje vertraagd is geweest.
Heb je vragen over de status van je pakket? Bekijk dan eerst de track&trace pagina of je hier meer informatie kunt vinden. Kom je er niet uit? Stuur ons dan een mail naar info@zoezoo.nl, dan kijken we even mee. Houd er rekening mee dat we in veel gevallen helaas niet meer informatie hebben dan wat zichtbaar is via de track&trace pagina.
Alles over retourneren
Het is altijd mogelijk dat je (een deel van) jouw bestelling wilt retourneren. Onze retourprocedure is als volgt:
Retourneren is mogelijk indien de producten ongebruikt zijn en dus in nieuwstaat verkeren.
- Een retour dient binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling te worden aangemeld via e-mail. Vermeld hierbij jouw bestelnummer en de producten die je retour wilt sturen. Stuur de e-mail naar info@zoezoo.nl
- Na aanmelden ontvang je van ons een retourformulier (zodat wij alle gegevens hebben voor een correcte verwerking) en een verzendlabel. Print beide uit en stop het formulier ingevuld bij de retour in de doos. Bevestig het verzendlabel op de doos (grootste zijde van het pakket, in de rechterbovenhoek). Let op: je ontvangt van ons een verzendlabel maar de verzendkosten (€5,95) zijn voor eigen rekening!
- Lever het pakketje in bij een PostNL punt. Vraag altijd om een verzendbewijs. Mocht er iets misgaan bij PostNL kun je zonder verzendbewijs niets.
Bij het inleveren van het pakket bij een PostNL punt hoef je niet te betalen: de verzendkosten van de retourzending worden verrekend met de terugbetaling. - Je hebt maximaal 14 dagen de tijd om jouw retour na aanmelding te verzenden.
- Zodra we jouw retour ontvangen hebben verwerken we deze zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen. De terugbetaling wordt ook binnen 14 dagen uitgevoerd.
Kun je deze stappen niet volgen? Laat het ons dan weten. We zullen bekijken hoe de producten in dat geval geretourneerd kunnen worden. De kosten voor de retourzending zijn altijd voor de klant.
De verzendkosten van de retourzending betaal je zelf; we verrekenen €5,95 verzendkosten met de terugbetaling. Met het inleveren van het pakket bij PostNL hoef je dan ook geen verzendkosten te betalen, dit wordt met de terugbetaling verrekend. Indien we deze verzendkosten niet kunnen verrekenen met de terugbetaling worden zullen we de verzendkosten van de retourzending factureren.
Indien door het retour sturen van een gedeelte van een (gratis verzonden) bestelling het restbedrag van deze bestelling onder de grens voor gratis verzendkosten komt, worden de verzendkosten voor de heenzending alsnog in rekening gebracht.
Let erop dat de producten zorgvuldig verpakt zijn. De retourzending is de verantwoordelijkheid van de verzender: dat houd in dat als er onderweg schade ontstaat de waardevermindering zal worden verrekend met de terugbetaling.
Retourpakketten die te laat worden aangemeld of verzonden kunnen we niet verwerken. We bewaren deze pakketten maximaal 7 dagen. Op verzoek en tegen nieuwe verzendkosten (actueel & volledig PostNL tarief, zie website PostNL) kunnen we deze pakketten weer terug sturen.
Let op: gebruik het verzendlabel dat je van ons ontvangt! Met dit label wordt de bestelling naar het correcte adres verzonden. Op ons vestigingsadres & afhaaladres kunnen we géén pakketten in ontvangst nemen! Verzend je jouw retourpakket met een eigen verzendlabel (naar het correcte retouradres)? Geef ons in dat geval altijd de track&trace door zodat we kunnen zorgen dat het pakket kan worden ontvangen. Als we geen track&trace ontvangen lopen we het pakket mogelijk mis door werkzaamheden op verschillende locaties en weten we niet waar het pakket is, dus kunnen we het ook niet afhalen bij een PostNL locatie.
Bepaalde producten zijn uitgesloten van retour. Bij deze producten is de aankoop definitief. Dit zijn:
- Producten die gepersonaliseerd zijn. Denk aan producten die naar persoonlijke maten worden gemaakt of producten met naam
- Diepvriesproducten. Indien incorrect bewaard heeft dit gevolgen voor de kwaliteit. We kunnen niet controleren of deze producten ten alle tijden in de juiste condities bewaard zijn
- Producten die gekocht zijn met datumvoordeel. Deze producten hebben een beperkte houdbaarheid, vandaar dat deze worden aangeboden met korting. Omwille van de beperkte houdbaarheid is retourneren niet mogelijk.
- Producten die niet meer in nieuwstaat verkeren of zijn gebruikt
Heb je het verkeerde product ontvangen of blijkt het product bij aankomst beschadigd te zijn? Geef dit dan uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst aan ons door.
Afhankelijk van de mogelijkheden zullen we in overleg een vervanging opsturen of (afhankelijk van de mate, gedeeltelijke) terugbetaling uitvoeren.
Graag ontvangen we een e-mail van je met vermelding van jouw bestelnummer, de verkeerd ontvangen producten, eventuele ontbrekende producten of beschadigde producten. Bij een beschadiging vragen we een foto/video met de beschadiging duidelijk zichtbaar weergeven en een foto van hoe de producten in de doos ontvangen zijn.
Beschadigde of verkeerd geleverde producten zullen op onze kosten geretourneerd worden.
Let op: deze informatie geld enkel indien het product beschadigd ontvangen is. Raakt het product beschadigd bij gebruik? Neem dan contact met ons op. De afhandeling hangt dan af van de klacht.
Het is mogelijk een product te ruilen, denk bijvoorbeeld aan een tuigje wat niet goed past waarvan je een andere maat wilt bestellen.
Het product kan in dat geval volgens reguliere procedure retour gestuurd worden. Je kunt een nieuwe bestelling plaatsen met het gewenste product.
Het nieuwe product zal in dat geval verzonden worden voordat de retour is afgehandeld. Wil je de betalingen direct met elkaar verrekenen? Dat is ook mogelijk, dan verzenden we het nieuwe product zodra de retour ontvangen is. Neem hiervoor contact met ons op via e-mail.