.

.

.

.

Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via info@zoezoo.nl

Bestellen

Je kunt je bestelling online betalen via iDeal of Creditcard. Indien je je bestelling komt afhalen kun je ook pinnen als je de bestelling komt ophalen.

Je kunt een kortingsbon op 2 manieren gebruiken. In de winkelmand heb je de optie de code in te vullen en te gebruiken via knop ‘waardebon toepassen’. Als je al verder geklikt hebt en je op de afrekenpagina bent aangekomen dan kun je de kortingsbon gebruiken door op de link in het blauwe veld bovenaan de pagina te klikken.

 

Een kortingsbon is normaal gesproken niet  geldig op aanbiedingen en verzendkosten. Soms zijn bepaalde artikelen uitgesloten. Voor informatie over je specifieke kortingscode kun je een mailtje sturen naar info@zoezoo.nl

Bij ons kun je punten sparen voor korting! Bij elke bestelling die je plaatst met je account ontvang je spaarpunten. Voor elke €5,- die je besteed (excl. verzendkosten) ontvang je 1 spaarpunt. Elk spaarpunt is €0,10 korting waard. De spaarpunten kun je gebruiken bij een volgende bestelling. Je gebruikt de punten door in de winkelmand of op de afrekenpagina te klikken op ‘korting toevoegen’ in de blauwe balk bovenaan de pagina. Je kunt dan het aantal spaarpunten dat je wilt inwisselen invullen en gebruiken. 

In veel gevallen: ja. Wij hebben verschillende leveranciers met een groot assortiment. Mocht je dus een product zoeken dat wij niet standaard hebben is er dus een grote kans dat wij dit wel kunnen bestellen. Het beste kun je informeren via info@zoezoo.nl.

Wij kunnen o.a. aan het hele Carnis, Nature Dog Food & Hunter assortiment komen, met daarnaast nog vele andere merken. Zoekt u een product van deze merken dan kunnen wij, als het bij de leverancier leverbaar is, dit voor je mee laten komen.

Indien alle producten op voorraad zijn wordt een bestelling dezelfde of de volgende werkdag verzonden. Normaal gesproken duurt het ongeveer 1 werkdag voor de bestelling dan wordt bezorgd door PostNL. In tijden van drukte kan het zijn dat het langer duurt. Mocht een product onverhoopt niet op voorraad zijn nemen we contact met je op. 

Als je voor afhalen of regiobezorging gekozen hebt kun je de bestelling afhalen of bezorging verwachten op de ingevulde datum.

De verzendkosten hangen af van de bestelling en de gekozen levermethode.

 

Kies je voor verzending via PostNL en is jouw bestelling minder dan €10,- waard? Dan zijn de verzendkosten €7,95. Plaats je een bestelling met een waarde tussen €10,- en €69,- dan zijn de verzendkosten €5,95. Bestellingen boven €69,- verzenden we gratis.

 

Kies je voor regiobezorging (alleen in de regio) dan wordt een bestelling met een waarde vanaf €20,- gratis thuisbezorgd. Voor bestellingen met een waarde lager dan €20,- vragen we €2,95 bezorgkosten.


Afhalen is op afspraak mogelijk en gratis. 

Ja, wij hebben een afhaalpunt in Sevenum. Hier is het mogelijk jouw bestelling te komen afhalen. Dit kan alleen op afspraak. Wij hebben geen voorraad op de afhaallocatie dus vrije inloop is niet mogelijk.

Wij bezorgen ook in de regio (gemeente Peel en Maas, Horst aan de Maas, Venray en Venlo). Voor meer informatie kun je deze pagina bekijken.

Diepvriesproducten worden NIET met PostNL verzonden! We weten dat sommige andere webshops dit wel doen, met koelelementen. Wij hebben bewust de keuze gemaakt dit niet te doen. Het is te riskant, we kunnen niet garanderen dat de diepvriesproducten koud genoeg blijven. Wanneer diepvriesproducten niet koel genoeg bewaard worden kan dit grote gevolgen hebben voor de kwaliteit. Wanneer een pakket vertraging oploopt of lang in een warme vrachtwagen/bus zit zullen de producten te veel opwarmen.

We kunnen wel diepvriesproducten aan huis leveren met onze regiobezorgservice. Dit is enkel mogelijk binnen de bezorgregio (Gemeente Venray, gemeente Horst aan de Maas, gemeente Peel en Maas, gemeente Venlo en de plaatsen Reuver en Swalmen). We komen dan tijdens onze regioroute (altijd op donderdagavond tussen half 7 en 9, incidenteel vervalt er een route of is deze op een andere dag). We bezorgen in eigen beheer en de diepvriesbestellingen worden in themoboxen meegenomen. Daarnaast plannen we diepvriesbestellingen altijd als eerste in zodat ze zo kort mogelijk onderweg zijn. Dat wil zeggen dat een diepvriesbestelling of aan het begin van de route staat óf later op de route ingepland wordt, maar dat we dan tussendoor een tussenstop maken bij het magazijn. Zo zijn de producten nooit lang onderweg en blijven ze goed koud. 

Daarnaast kunnen diepvriesbestellingen op afspraak worden afgehaald bij ons afhaalpunt in Sevenum. Let wel op: dit is enkel op afspraak, we hebben hier niet standaard voorraad liggen! Voor het maken van een afhaalafspraak neem je contact met ons op. Het is mogelijk dat er niet elke dag een afhaalmogelijkheid is. 

Zodra de bestelling bij ons ontvangen is wordt automatisch een bevestigingsmail verzonden. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan eerst of de mail in de spam terecht gekomen is. 

Wanneer dat niet het geval is kun je contact met ons opnemen via info@zoezoo.nl. 

Is er geen betaling afgeschreven? Dan is de bestelling niet gelukt. Neem contact met ons op of plaats de bestelling opnieuw. 

Indien je bij een bestelling het verkeerde adres hebt ingevuld vragen we je dit zo snel mogelijk door te geven. Als het pakketje nog niet verzonden is dan kunnen we het adres nog aanpassen. Als het pakketje al verzonden is kunnen wij helaas niets meer doen. Het invullen van het juiste adres is je eigen verantwoordelijkheid. 

Wij zien het als een bestelling 2 keer betaald is. We zullen dan altijd contact met u proberen op te nemen. Het teveel betaalde bedrag zal terugbetaald worden. De bestelling zal dus niet zomaar 2x verzonden worden. 

PostNL zal het pakket bij je thuis proberen te bezorgen. Als je niet thuis bent kan het zijn dat het pakket bij de buren wordt afgegeven. Ook is het mogelijk dat het pakket naar een PostNL punt gebracht wordt. Via de PostNL app kun je bezorgvoorkeuren instellen, als je deze hebt ingesteld zal PostNL proberen het pakket volgens deze voorkeur de bezorgen. 

Als het pakketje naar een PostNL punt gebracht wordt kun je het daar afhalen. Het pakketje blijft daar 7 dagen liggen. Als het pakket dan niet opgehaald is komt het pakket retour naar ons. We kunnen de bestelling dan opnieuw verzenden tegen nieuwe verzendkosten of de bestelling kan worden afgehaald (mail ons in dat geval voor een afspraak)

Als je niet thuis bent wanneer wij zelf het pakket via regiobezorging komen bezorgen vragen wij je dit ons van te voren te laten weten. We zullen dan een week later komen of je kunt ons  een veilige plek doorgeven om het pakket achter te laten, zoals achter een poort of in een pakketkluis (mits groot genoeg). Dit is op eigen risico, kies een veilige plek, niet zichtbaar vanaf de straat en droog indien het regent. Zorg ervoor dat je de producten tijdig binnen kunt halen. Diepvriesproducten laten wij in de zomer nooit buiten achter. Als je een veilige plek wilt doorgeven kun je dit als opmerking bij je bestelling zetten of doorgeven via info@zoezoo.nl Zorg ervoor dat de instructies duidelijk zijn zodat we het pakket op de juiste plaats achter kunnen laten. Mocht je niet thuis zijn op het moment van levering en is dit niet vooraf doorgegeven dan kunnen wij de volgende bezorgdatum opnieuw komen bezorgen. Houd er rekening mee dat als wij niemand aantreffen wij voor de nieuwe bezorgpoging €2,95 bezorgkosten rekenen, de bestelling kan ook (op afspraak) afgehaald worden. 

Neem contact met ons op via info@zoezoo.nl. Vermeldt hierbij jouw bestelnummer en voeg indien van toepassing een foto van het product toe.

Het kan altijd eens voorkomen dat je een product wilt retour sturen. Je kunt een retour aanmelden binnen 14 dagen na ontvangst. Na het aanmelden van de retour ontvang je verdere instructies voor de retourzending. Meer weten? Bekijk deze pagina

Houd er rekening mee dat de producten voor zover mogelijk in de oorspronkelijke staat en verpakking teruggestuurd dienen te worden. Als het product meer dan nodig beschadigd is zal de waardevermindering in rekening gebracht worden. 
De retourkosten zijn voor uw rekening.

We proberen altijd goede producten en service te leveren. Helaas kan het wel eens voorkomen dat er iets niet helemaal goed gaat. Een klacht zullen we altijd proberen op te lossen. Je kunt de klacht melden via info@zoezoo.nl. We waarderen het als u ons de kans geeft de klacht netjes op te lossen.

Heb je een vraag of opmerking en wil je contact met ons opnemen?
Natuurlijk is dat mogelijk!

Neem bij voorkeur contact met ons op via e-mail. Heb je een vraag of opmerking over een bestelling? Zorg dan dat je het bestelnummer vermeld. Via e-mail ben je meestal het snelst geholpen, normaal gesproken heb je binnen één werkdag antwoord. 

Wil je ons telefonisch spreken? Ook dat is mogelijk. Helaas zijn we niet altijd in de gelegenheid de telefoon te beantwoorden. Dit komt door werkzaamheden, waarvoor we soms onderweg zijn of in gesprek zijn met klanten tijdens een voedingsconsult. In dat geval kunnen we de telefoon dus niet beantwoorden. Probeer het dan later nog eens of stuur een e-mail met een terugbelverzoek. Vermeld dan je naam, telefoonnummer en de reden van het telefoontje, zodat we de vast alle benodigde informatie erbij kunnen pakken. Waar mogelijk vragen we de vraag of opmerking via e-mail door te geven, dit gaat het snelst. 
In verband met de vele spam en/of oplichtingstelefoontjes die we ontvangen worden telefoonnummers die worden aangemerkt als spam niet beantwoord en bellen we niet zelf terug na een gemiste oproep. 
Wellicht ben je gewend bij een webshop dat altijd jouw telefoontje direct beantwoord wordt. Vaak word er gewerkt met een callcenter. Wij hebben bewust de keuze gemaakt hier niet mee te werken en alle telefoontjes en e-mails persoonlijk af te handelen, zodat we direct de juiste informatie door kunnen geven. 

Overige vragen

Wij werken samen met vaste bedrijven en goede doelen. 

We krijgen zeer regelmatig verzoeken voor donaties voor uiteenlopende doelen: honden in het buitenland, mensen die persoonlijk weinig te besteden hebben etc. Helaas kunnen we niet op deze verzoeken ingaan: het zijn er simpelweg te veel en we hebben niet de mogelijkheid de verhalen op waarheid te controleren. Natuurlijk gooien we onze onverkoopbare producten niet zomaar weg: we werken samen met een lokale dierenvoedselbank. Zit je krap bij kas en lukt het niet om jouw hond goed te verzorgen? Neem dan contact op met een (dieren)voedselbank bij jou in de buurt. Wil je inzamelen voor een goed doel? Dat vinden we fantastisch! Helaas kunnen we hier geen bijdrage aan doen, maar we wensen je daarbij natuurlijk wel veel succes mee. 

Ben je op zoek naar sponsoring voor jouw bedrijf of evenement? We werken samen met zorgvuldig geselecteerde bedrijven voor sponsoring. Je ontvangt dan goodiebags die je uit kunt delen aan jouw klanten. Echter, de mogelijkheden zijn hierin beperkt: we bieden dit slechts aan een beperkt aantal bedrijven/evenementen. De beschikbaarheid hiervan kan wisselen. Denk je dat jouw bedrijf hier geschikt voor is? En kom je uit onze regio? Neem dan eens contact met ons op via e-mail.

Dat ligt eraan waar je naar op zoek bent!


Op verzoek kunnen we puppy-cadeaupakketjes maken. Deze kun je naar wens samenstellen en worden door ons leuk ingepakt. We kunnen hierin advies geven welke producten geschikt zijn voor de pup waarvoor het pakket bestemd is. Bij deze pakketjes betaal je de productprijzen van de gekozen producten. Neem hiervoor via e-mail contact met ons op. 

Wij bieden geen gratis puppypakketjes aan voor nieuwe pup eigenaren. Indien gewenst kan er wel een cadeaupakketje (zie bovenstaand) worden samengesteld.

We hebben wél van verschillende merken proefzakjes voer beschikbaar. Bepaalde varianten zijn te bestellen in de webshop. Niet wat je zoekt? E-mail ons dan even, dan kijken we of hetgeen wat je zoekt ook als proefzakje beschikbaar is. Deze proefzakjes zijn gratis (max 1 per variant per klant). Ze worden dan meegestuurd met jouw bestelling (reguliere verzendkosten).

Voor fokkers bieden wij niet standaard pakketjes aan om mee te geven met nieuwe pup-eigenaren. 
Ben je als fokker klant van ons en denk je dat jouw bedrijf geschikt is voor sponsoring? Dan kun je contact met ons opnemen. Voor meer informatie over sponsoring zie je ons antwoord op de vraag hierboven. 

Producten

Met een proefzakje brokken kun je uitproberen of jouw hond of kat de betreffende brokken lust voordat je een grote verpakking aanschaft.

Van verschillende soorten brokvoeding hebben wij proefzakjes ter beschikking. Deze sturen wij gratis mee met jouw bestelling.

Je kunt een proefzakje bestellen door op de product pagina van de brok te klikken op de link naar het proefzakje. Deze link vind je onderaan de beschrijving van de brokken. Je kunt maximaal 1 proefzakje van een bepaalde variant toevoegen aan jouw winkelwagen.
Indien je geen andere producten besteld betaal je de reguliere verzendkosten. 

Indien er geen link onderaan de beschrijven staat hebben wij (op dit moment) geen proefzakjes van die brokken beschikbaar. Op dit moment hebben we proefzakjes van Carnis honden- en kattenbrokken en Nature Dog Food hondenbrokken. Nature Dog Food proefzakjes zijn op dit moment aan te vragen via e-mail

Wij hebben veel natuurlijke producten in de webshop. Bijvoorbeeld gedroogde snacks. Deze snacks zijn alleen gedroogd en niet verder bewerkt. Hierdoor kan er per batch verschil in zitten.

Als voorbeeld nemen we een geitenoor, de ene geit heeft vele grotere oren dan een andere. Zo kan er verschil in de maten van de oren zitten. De meeste van deze producten worden verkocht op gewicht. Als de oren klein zijn, zitten er dus meer in de verpakking. 

Of een product geschikt is voor uw huisdier kan niet zomaar beantwoord worden. Dit is vaak namelijk van verschillende factoren afhankelijk. We helpen je graag bij de keuze van een product, neem gerust contact met ons op via info@zoezoo.nl

Weet je niet waar je moet beginnen met de voeding van jouw hond? Heb je een nieuwe hond of loop je met de huidige voeding van jouw hond tegen problemen aan? En ben je opzoek naar gericht advies?

Het is mogelijk om bij ons een voedingsadviesgesprek of -consult af te nemen. Als gediplomeerd voedingsdeskundige voor honden en orthomoleculair therapeut voor honden kunnen we voedingsadvies (onafhankelijk van ons eigen assortiment) gericht op de behoeftes van jouw hond geven. Bekijk voor meer informatie de pagina voedingsadvies

Bij elk product staat een beschrijving. Wellicht is het mogelijk met deze informatie een keuze te maken. Kom je er niet uit? Je kunt altijd contact met ons opnemen voor advies via info@zoezoo.nl 

De houdbaarheid van een product kan verschillen. Wij houden natuurlijk de houdbaarheid van onze producten in de gaten. Indien een product te dicht bij de houdbaarheidsdatum komt zal er korting gegeven worden. Producten met een korte houdbaarheid zijn te vinden in de categorie houdbaarheidsvoordeel. De houdbaarheidsdatum wordt als er korting gegeven wordt i.v.m. korte houdbaarheid altijd vermeld. 

Ja, op afspraak is het mogelijk een tuigje of truitje te komen passen. Voor een afspraak kun je een mailtje sturen naar info@zoezoo.nl

Welk speelgoed geschikt is voor een dier is natuurlijk afhankelijk van wat hij of zij leuk vind. Wij denken graag met je mee. Zeker bij honden kan het soms voorkomen dat de hond alle speeltjes sloopt. Ook dan denken wij graag mee, wij hebben bijvoorbeeld knuffels die extra sterk gemaakt zijn. Helaas bestaan er geen onverwoestbare speeltjes, dus ook deze kunnen kapot. Je kunt het beste zelf inschatten of het speelgoed geschikt is voor jouw hond of kat. Daarnaast dien je ten alle tijden op het speelgedrag van je dier te letten en sloopgedrag te voorkomen. Op sloopschade zit geen garantie. 


Voedingsadvies

Ja dat kan! Bij ons kun je terecht voor voedingsadvies voor honden. Dit kan zowel voor een gezonde hond om te checken of de huidige voeding verbeterd kan worden doormiddel met een voedingsadviesgesprek of bij honden met medische problemen of andere complexere situaties doormiddel van een voedingsconsult.

Ons voedingsadvies kan zowel online als bij ons op locatie gegeven worden.

We werken op basis van de nieuwste, wetenschappelijk onderbouwde informatie. 

We maken onderscheid tussen een voedingsadviesgesprek en een voedingsconsult. Een voedingsadviesgesprek is vooral bedoeld voor gezonde honden waarvan je graag wilt weten of je de hond een goede, passende voeding geeft. Zie dit als een soort voedingscheck. Jij vertelt over jouw hond en de huidige voeding, wij kijken of deze goed is of te verbeteren valt.

Bij een voedingsconsult gaan we veel dieper op de situatie in. In bijna alle gevallen zullen we een voedingsaanpassing doen. Een voedingsconsult is geschikt bij honden waarbij gezondheidsproblemen spelen of waarbij de situatie ingewikkelder is. Omdat er problemen spelen is een verandering van voer bijna altijd noodzakelijk. Wij kunnen advies bieden voor uiteenlopende situaties. Denk bijvoorbeeld aan voedingsadvies bij voedselallergie of intoleranties, spijsverteringsproblemen, blaasgruis, nierproblematiek, leverproblematiek maar óók ondersteuning bieden bij honden met bijvoorbeeld stress of gedragsproblemen (dan vaak in samenwerking met een gedragsspecialist). 

Onze adviezen kunnen wellicht anders zijn dan adviezen van een ander specialist zoals een dierenarts. Onze adviezen zijn gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke onderzoeken én door naar het gehele dier te kijken in plaats van ons slechts te focussen op één probleemgebied. 

Om goede adviezen te kunnen geven zijn we hier natuurlijk voor opgeleid. We hebben de opleidingen ‘voedingsdeskundige voor honden’ & ‘orthomoleculair therapeut voor honden’ zeer succesvol afgerond, na de opleiding tot paraveterinair. Dit betekend dat onze adviezen NIET gebaseerd zijn op enkel ervaringen, zelfstudie of mooie praatjes van voedingsproducenten, maar wel op wetenschappelijk onderbouwde opleidingen met daarnaast natuurlijk ook ervaring.

Daarnaast blijven we regelmatig nieuwe lezingen/webinars/workshops etc volgen en zorgen we dat we op de hoogte zijn van nieuwe wetenschappelijke onderzoeken. 

Je kunt bij ons terecht bij o.a. de volgende situaties. Loop je ergens tegenaan maar staat dit niet benoemd? Informeer bij ons via info@zoezoo.nl of wij hierin iets kunnen betekenen!

Een adviesgesprek is enkel geschikt voor een gezonde hond. Zie dit als een voedingscheck: is de huidige voeding geschikt voor deze hond? En zo nee, wat zou een betere optie zijn?

Een voedingsconsult is geschikt voor honden met gezondheidsproblemen of voor advies bij complexere situaties. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Voedingsallergieën/intoleranties
  • Ondersteuning bij een omgevingsallergie
  • Diarree of wisselende ontlasting
  • Constipatie
  • Nierproblematiek
  • Blaasgruis en/of ontstekingen
  • Leverproblematiek
  • Pancreasproblematiek
  • Ondersteuning van het immuunsysteem
  • Jeuk/huidklachten
  • Stress
  • Gedragsproblemen (vaak i.s.m. gedragstherapie)
  • Kieskeurige eters
  • Puppy’s
  • (De aanloop naar) dracht
  • Senioren
  • En meer! 

In onze voedingsadviezen werken we niet slechts met de producten uit ons assortiment: er bestaat héél veel verschillend voer en welk voer passend is ligt aan de situatie. We kunnen helaas niet alles in ons assortiment opnemen. 

We willen ons ook niet beperken tot ons eigen assortiment in onze adviezen: in dat geval zouden we in veel gevallen geen passend advies kunnen geven. 

Ons assortiment bestaat veelal uit producten waar we veel mee werken en goede ervaringen mee hebben. Dat is de reden dat we ze hebben opgenomen in ons assortiment. Vandaar dat de mogelijkheid bestaat dat we een van onze eigen producten aanbevelen. Je bent dan natuurlijk niet verplicht om een product bij ons te kopen, het voedingsadvies staat los van onze webshop. Je kunt als je het wilt het wel bij ons afnemen. Helaas hebben wij op onze consultlocatie geen voorraad liggen. In sommige gevallen nemen we wel wat producten mee waarvan we denken dat die mogelijk passend kunnen zijn, zodat je die, indien gewenst, direct mee kunt nemen. Mochten wij het product niet meegenomen hebben dan kun je het via onze webshop bestellen. Het wordt dan bezorgd via PostNL (geen diepvriesproducten), regiobezorging (incl diepvriesproducten) of het kan op afspraak worden afgehaald in Sevenum. 

Als we een product adviseren dat we niet zelf in ons assortiment hebben kunnen we altijd even meekijken naar de verkrijgbaarheid. We zullen niet zomaar iets adviseren dat niet of nauwelijks verkrijgbaar is.

Een consult kan bij ons op locatie in Sevenum. Hier is ons afhaalpunt en een ruimte waar we het gesprek kunnen voeren. Er zijn parkeerplaatsen voor de deur.
(let wel op, als je ook producten wilt afnemen dien je dit vooraf te bestellen. Op onze consultlocatie hebben wij geen voorraad). 

Woon je verder weg? Of lukt het niet om op locatie te komen? Een consult kan ook via zoom of telefonisch. Een adviesgesprek is altijd via zoom of telefonisch. Omdat bij voedingsadvies vooral het gesprek belangrijk is, kan dit prima online. Eventueel, als we denken dat dit noodzakelijk is, kunnen we vragen of de hond even in beeld mag of er een foto opgestuurd kan worden. Dit kunnen we bijvoorbeeld vragen als we de vacht goed willen zien. We zijn géén dierenartsen, we voeren dus geen lichamelijk onderzoek uit. Het kan dus prima met of zonder hond!

Op deze pagina staat meer informatie over voedingsadvies.

Is je vraag niet beantwoord? Neem dan contact op via info@zoezoo.nl.